Kancelária v duchu minimalizmu zlepšuje produktivitu – 7 princípov jednoduchosti


Kancelária v duchu minimalizmu zlepšuje produktivitu – 7 princípov jednoduchosti

Aj vy túžite po mieste na prácu, kde vás nebude nič rušiť v kde vám robota pôjde skutočne od ruky? Minimalizmus si razí cestu do čoraz väčšieho počtu moderných domácnosti a nevyhýba sa ani pracovniam a kanceláriám. A má to svoje dôvody. Prečítajte si viac o princípoch, ktoré vám pomôžu vytvoriť si pracovnú oázu doma alebo vo firme.

1. Kancelársky nábytok zladený v neutrálnych farbách


Vplyv farieb na našu psychiku by sme rozhodne nemali podceňovať. Pracovné priestory by mali byť priestorom pre kreativitu, no ak si vaša práca vyžaduje vysokú úroveň koncentrácie, odporúčame vám, aby ste sa vyhli kancelárskemu nábytku v krikľavých farebných odtieňoch, ktoré môžu pôsobiť rušivo a zbytočne vás oberať o pozornosť. Namiesto červeného písacieho stola, ktorý sa môže dobre vynímať v hipsterskej kaviarni, vám odporúčame siahnuť po neutrálnejších odtieňoch – béžovej, bielej, sivej, čiernej alebo tmavomodrej.

2. Nezapratané voľné plochy


Ak chcete zlepšiť svoju produktivitu v práci, pomôže vám, ak sa v kancelárii vyhnete vizuálnemu smogu. Snažte sa v nej udržiavať poriadok dodržiavaním jednoduchej zásady – na rovné plochy ako sú kancelárske stoly alebo povrch skrine či minimalistickej komody umiestňujte čo najmenej vecí.

 

Každý predmet by mal mať svoje miesto v skrinkách, skriniach, v úložných kontajneroch, na poličkách a v zásuvkách. Myslite na to pri navrhovaní svojej pracovne – dostatok úložného priestoru je kľúčový. Nezabúdajte na to, že medzi voľné plochy sa ráta aj podlaha – odložte z nej všetky zbytočnosti.




3. Kancelársky stôl, do ktorého sa zmestí všetko, čo potrebujete



Pri výbere kancelárskeho stola sa rozhodujte podľa svojich primárnych potrieb. Architekt, grafik, programátor, krajčírka a copywriter budú pravdepodobne potrebovať rôzne veľké stoly. Ak vám na prácu stačí malý notebook, nemusíte si kupovať zbytočne veľký písací stôl. Iné je to v prípade, že potrebujete mať na stole niekoľko monitorov a tlačiareň alebo kopírku. V takom prípade zužitkujete väčší rohový kancelársky stôl so zásuvkami alebo poličkami.


4. Variabilné možnosti sedenia


Ak si vaša práca vyžaduje dlhé sedenie, prospeje vám, ak si v kancelárii zriadite viacero možností sedenia. Popri dynamickom sedení na fitlopte mnoho ľudí využíva možnosť práce bez stoličky, tzv. standing desk. Ide o zvýšený stôl alebo dosku, zabudovanú do steny, pri ktorom pracujú na počítači postojačky.

 


5. Dostatok priestoru na oddych



Ak pracujete hlavou dlhé hodiny, určite poznáte stavy, keď si nutne potrebujete oddýchnuť, vyložiť si nohy a na chvíľu vypnúť. Ideálnym doplnkom kancelárie alebo domácej pracovne je relaxačné kreslo s podnožkou, ktoré vám umožní, aby ste si dopriali chvíľku oddychu vždy, keď budete potrebovať pracovnú pauzu, či dokonca malé zdriemnutie.



6. Ticho a súkromie v pracovni

 

Ak sa o kanceláriu delia dve alebo viac osôb, je vhodné, dohodnúť si pravidlá spolupráce tak, aby ste sa navzájom nevyrušovali. Napríklad – ak má niekto z vás na ušiach slúchadlá, znamená to, že je práve sústredený na prácu a nechce byť vyrušovaný.

 

Lepšiemu využitiu priestoru pomôže aj rozdelenie priestoru na jednotlivé zóny. Na oddelenie jednotlivých častí môže pomôcť napríklad paraván alebo knižný regál.


7. Priestor pre dôležité doplnky


Potrebujete v práci využívať premietačku, hodiny, korkovú či magnetickú tabuľu alebo flipchart? Separujete v kancelárii odpad? Potrebujete mať pri sebe svoje obľúbené rastliny v kvetináčoch či zarámované fotografie alebo motivačné citáty? Nezabudnite si vyhradiť dostatok priestoru pre tieto doplnky a umiestniť ich na ľahko prístupné miesta.

Naša rada však znie: dajte si pozor na to, aby ste mali v kancelárii skutočne len tie veci, ktoré potrebujete a využívate.